အလိုအေလွ်ာက္ ပဲထိန္းစနစ္ (Automatic Navigation System) ဆိုသည္ႏွင္႔ လူအမ်ားတို႔ မ်က္စိထဲမွာ ခ်က္ခ်င္းျမင္ေစေသာအရာမွာ ကား (သို႕႔) ေလယာဥ္ (သို႕) သေဘၤာ တို႔ကို အေဝးမွ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ သိပၸံႏွင္႔ အလွမ္းမကြာသူမ်ားက ၿဂိဳဟ္တု မ်ားႏွင္႔ ဒံုး မ်ားကို စပ္ဆက္ ေတြးေတာၾကသည္။ သိပၸံပညာတို႔၏ ထံုးစံအတိုင္းပင္ Automatic Navigation System ဆိုသည္မွာလဲ က်ယ္ျပန္႔နက္နဲလွေပသည္။
ေရြ႕လွ်ားေနေသာ ယာဥ္တစ္စီးအား အေဝးမွ ပဲ႔ထိန္းနိုင္ျခင္းကို ပထမ ဆံုး ေျမျပင္ေပၚတြင္ ေကဘယ္ ႀကိဳးတန္းလန္း မ်ားျဖင္႔ စတင္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ကာ စက္ရုပ္ငယ္ (Robot) မ်ားျဖင္႔ စတင္ခဲ႔သည္။ ထို႔ေနာက္ အတားအဆီး ကန္႔သက္ခ်က္နည္းပါးေသာ ေလထဲတြင္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အေကာင္ထည္ ေဖာ္ခဲ႔သည္။ AutoPilot (automated control
system which watches over an airplane while in flight) ႏွင္႔ Satellite Navigation System ( ၿဂိဳဟ္တုစနစ္ ) မ်ားသည္ Navigation System ၏ အႀကီးဆံုး ေအာင္ျမင္ခဲ႔မႈမ်ားျဖစ္ေပသည္။ Navigation System ျဖင္႔ ကမာၻေပၚရွိ လူသားမ်ားကို အက်ိဳးျပဳသည္႔ ၿဂိဳဟ္တု အမ်ိဳးအစားေပါင္းမ်ားစြာႏွင္႔ ေမာင္းသူမဲ႔ ေလယာဥ္မ်ားကို သိပၸံပညာရွင္တို႔ တီထြင္နုိင္ခဲ႔ၿပီးျဖစ္သည္။
ေလထုထဲ စမ္းသပ္တီထြင္မႈမ်ား ေအာင္ျမင္ခဲ႔ၿပီးေနာက္ ေျမျပင္ေပၚတြင္လည္း အသံုးျပဳနုိင္ရန္ ေမာင္းသူမဲ႔ ကားမ်ားကို အသင္႔အတင္႔ တီထြင္ေအာင္ျမင္ေနၿပီျဖစ္သည္။
system which watches over an airplane while in flight) ႏွင္႔ Satellite Navigation System ( ၿဂိဳဟ္တုစနစ္ ) မ်ားသည္ Navigation System ၏ အႀကီးဆံုး ေအာင္ျမင္ခဲ႔မႈမ်ားျဖစ္ေပသည္။ Navigation System ျဖင္႔ ကမာၻေပၚရွိ လူသားမ်ားကို အက်ိဳးျပဳသည္႔ ၿဂိဳဟ္တု အမ်ိဳးအစားေပါင္းမ်ားစြာႏွင္႔ ေမာင္းသူမဲ႔ ေလယာဥ္မ်ားကို သိပၸံပညာရွင္တို႔ တီထြင္နုိင္ခဲ႔ၿပီးျဖစ္သည္။
ေလထုထဲ စမ္းသပ္တီထြင္မႈမ်ား ေအာင္ျမင္ခဲ႔ၿပီးေနာက္ ေျမျပင္ေပၚတြင္လည္း အသံုးျပဳနုိင္ရန္ ေမာင္းသူမဲ႔ ကားမ်ားကို အသင္႔အတင္႔ တီထြင္ေအာင္ျမင္ေနၿပီျဖစ္သည္။

Robot ကားငယ္တစ္စီး

Robot ကားငယ္ တစ္စီး (အတြင္းပိုင္း)
Unmanned on Ground
ေျမျပင္ေပၚသံုး ေမာင္းသူမဲ႔ယာဥ္ (Unmanned on Ground) သည္ Navigation System ၏ အခက္အခဲဆံုးႏွင္႔ အသံုးအဝင္ဆံုး ျဖစ္လာမည္႔ သုေတသန တစ္ခု ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္နုိင္ငံ မီယ္လြန္ တကၠသိုလ္ (Mellon University) ၏ National Robotics Engineering Center (NREC) မွ ေမာင္းသူမဲ႔ စစ္သံုး ယာဥ္ (unmanned ground combat vehicle (UGCV)) မ်ားကို ေန႔စဥ္ႏွင္႔အမွ် သုေတသန ျပဳလုပ္လွ်က္ရွိသည္။ ေမာင္းသူမဲ႔ စစ္သံုး ကင္းလွည္႔ယာဥ္မ်ားကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေအပရယ္ လတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ ထုတ္လုပ္နုိင္ခဲ႔သည္။
အေမရိကန္ စစ္တပ္သည္ အခ်ိန္ကာလ အေစာပိုင္းကတည္းကပင္ ေျမျပင္ေပၚတြင္ သံုးနုိင္ေသာ အေဝးထိန္း ယာဥ္ငယ္မ်ားႏွင္႔ Robots နည္းပညာအခ်ိဳ႕ကို ကင္းလွည္႔ ေစာင္႔ၾကပ္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားႏွင္႔ မိုင္းရွင္းလင္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳေနၿပီျဖစ္သည္။ ကာကြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား တြင္ Navigation System အား ပိုမုိစိတ္ဝင္စားလာရျခင္းမွာ မိုင္းကြင္းမ်ားကို
ျဖတ္ေက်ာ္ရမည္႔ အေျခအေနမ်ား၊ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာတြင္ ပိတ္မိေနေသာ မိမိတပ္မေတာ္သားမ်ားကို ေထာက္ပံ႔ေရးပစၥည္းမ်ား ေပးပို႔ရန္ လိုအပ္သည္႔အေျခအေနမ်ား၊ သဘာဝအႏၱရယ္ (သို႔) လူလုပ္အႏၱရာယ္ ရွိသည္႔ လမ္းမ်ားကို မျဖစ္မေန ဖ်က္ေက်ာ္ရမည္႔အေျခအေနမ်ားတြင္ မျဖစ္မေန အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ဆင္ဆာနည္းပညာ (Sensor Technology) ျဖင္႔ အတားအဆီးမ်ားကို အသံုးျပဳလာၾကၿပီျဖစ္ရာ အလြန္ အႏၱရာယ္ႀကီးမားသာ ထိုအတားအဆီးကိုမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္နုိင္ရန္ အတြက္ Navigation System သံုး Robot မ်ားကို အသံုးျပဳရေပမည္။
ျဖတ္ေက်ာ္ရမည္႔ အေျခအေနမ်ား၊ ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္ႏွာတြင္ ပိတ္မိေနေသာ မိမိတပ္မေတာ္သားမ်ားကို ေထာက္ပံ႔ေရးပစၥည္းမ်ား ေပးပို႔ရန္ လိုအပ္သည္႔အေျခအေနမ်ား၊ သဘာဝအႏၱရယ္ (သို႔) လူလုပ္အႏၱရာယ္ ရွိသည္႔ လမ္းမ်ားကို မျဖစ္မေန ဖ်က္ေက်ာ္ရမည္႔အေျခအေနမ်ားတြင္ မျဖစ္မေန အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ဆင္ဆာနည္းပညာ (Sensor Technology) ျဖင္႔ အတားအဆီးမ်ားကို အသံုးျပဳလာၾကၿပီျဖစ္ရာ အလြန္ အႏၱရာယ္ႀကီးမားသာ ထိုအတားအဆီးကိုမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္နုိင္ရန္ အတြက္ Navigation System သံုး Robot မ်ားကို အသံုးျပဳရေပမည္။

ေမာင္းသူမဲ႔ ကင္းလွည္႔ႏွင္႔ ေထာက္ပံ႔ပို႔ေဆာင္ေရးယာဥ္

ေမာင္းသူမဲ႔ ကင္းေထာက္ယာဥ္

Big Dog ေခၚ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး Robot
Unmanned in Air
ေမာင္းသူမဲ႔ ယာဥ္မ်ားကို ေျမျပင္ေပၚႏွင္႔ ေရေအာက္ထက္ ေကာင္းကင္ေပၚတြင္ ပိုမို ေအာင္ျမင္ေအာင္ စမ္းသပ္နုိင္သည္။ အဓိက အားသာခ်က္မွာ ေရြ႕လွ်ားမႈ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ အတားအဆီး အေႏွာက္အယွက္ နည္းပါးျခင္းႏွင္႔ Signal အေပးအယူအတြက္ ၾကားခံ အတားအဆီး နည္းပါးေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ နယူး မကၠစီကို ျပည္နယ္ (New Mexico State) ရွိ University's Physical Science Laboratory မွ ေရဒီယို စနစ္၊ အနီေအာက္ေရာင္ခ်ည္သံုး ကင္မရာ မ်ားကို ထည္႔သြင္း ထားေသာ ေမာင္းသူမဲ႔ေလယာဥ္မ်ားကို အီရက္ စစ္ပြဲမတုိင္မီ သုေတသန ျပဳလုပ္နုိင္ခဲ႔သည္။ ထို႔ေနာက္ DARPA နည္းပညာမ်ားကို ထပ္ေပါင္း၍ အေလးခ်ိန္ တန္ ၂၀ ကို အနည္းဆံုး ၇၄၀ ကီလိုမီတာထိ သယ္ယူနုိင္ေအာင္ စီမံနုိင္ခဲ႔သည္။

အသံထက္ျမန္ေသာ ေမာင္းသူမဲ႔ေလယာဥ္ HTV-2 ႏွင္႔ HTV-3

အသံထက္ျမန္ေသာ ေမာင္းသူမဲ႔ေလယာဥ္မ်ား အဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲလာပံု

HTV-3X
Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
အစပိုင္းတြင္ Auto Pilot စနစ္ကို အေမရိကန္နုိင္ငံ၌ အေမရိကန္ ေရတပ္မွ ဦးစီးၿပီး သုေတသန ျပဳခဲ႔သည္။ ထို႔ေနာက္ မိုင္းအႏၱရာယ္မ်ားႏွင္႔ အျခားေထာင္ေခ်ာက္ မ်ားအတြက္ ပိုမိုထိေရာက္စြာ ကာကြယ္နုိင္ရန္ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ တုိက္ရိုက္ကိုင္တြယ္ခဲ႔သည္။
DARPA ႏွင္႔ အေမရိကန္ ေလတပ္ တို႔ ပူးေပါင္း၍ Falcom (အေပၚႏႈတ္သီးတြင္ပါေသာ ေစာင္းမာမ်ားျဖင့္ အမဲကို ကိုက္ျဖတ္တတ္ေသာ သိမ္းငွတ္တစ္မ်ဳိး) အမည္ျဖင္႔ အသံထက္ျမန္ေသာ ေမာင္းသူမဲ႔ေလယာဥ္ကို ပထမဆံုး တီထြင္ခဲ႔သည္။ ထို
အသံထက္လွ်င္ျမန္ေသာ ေလယာဥ္ (Hypersonic Technology Vehicle (HTV)) သည္ ၁၂၀၀၀ ေပါင္ ရွိၿပီး မိုင္ ၉၀၀၀ ကို ၂ နာရီခန္႔ျဖင္႔ ေမာင္းႏွင္နုိင္ခဲ႔သည္။ ယခုအခါ ထို HTV ကို ေလအား (သို႕) ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုးၿပီး ေမာင္းႏွင္းထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔
ႀကိဳးစားလွ်က္ရွိသည္။
အသံထက္လွ်င္ျမန္ေသာ ေလယာဥ္ (Hypersonic Technology Vehicle (HTV)) သည္ ၁၂၀၀၀ ေပါင္ ရွိၿပီး မိုင္ ၉၀၀၀ ကို ၂ နာရီခန္႔ျဖင္႔ ေမာင္းႏွင္နုိင္ခဲ႔သည္။ ယခုအခါ ထို HTV ကို ေလအား (သို႕) ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုးၿပီး ေမာင္းႏွင္းထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔
ႀကိဳးစားလွ်က္ရွိသည္။

အီရက္ စစ္ပြဲတြင္ အေမရိကန္တို႔ အသံုးျပဳခဲ႔ေသာ ေမာင္းသူမဲ႔ ကင္းေထာက္ေလယာဥ္

ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး ေမာင္းသူမဲ႔ ေလယာဥ္
Unmanned under Water
ေမာင္းသူမဲ႔ ေရငုပ္သေဘၤာ မ်ားသည္ စစ္ဘက္ႏွင္႔ ေရေအာက္ သုေတသန လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္သာ အသံုးဝင္ၿပီး ပ်က္စီး ေပ်ာက္ဆံုးမႈမ်ား မၾကာခဏ ႀကံဳေတြ႔ရေသာေၾကာင္႔ သိပၸံပညာရွင္တို႔ သည္ ေကာင္းကင္ေပၚႏွင္႔ ေျမျပင္ေပၚေလာက္ စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းၾကသည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဂ်ဴလိုင္ တြင္ အေမရိကန္ ေရတပ္မွ သမုဒၵရာ ေရျပင္ေအာက္ရွိ တိရစာၦန္မ်ား၏ ေသဆံုးမႈကို ေလ႔လာရန္အတြက္ ေမာင္းသူမဲ႔ ေရငုပ္သေဘၤာ Uunmanned Underwater Vehicles (UUVs) မ်ားကို စတင္တီထြင္အသံုးျပဳခဲ႔သည္။ ထို႔ေနာက္ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ၿပီး ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလတြင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေအာင္ တီထြင္ အသံုးျပဳခဲ႔သည္။ ေမာင္းသူမဲ႔ ေရငုပ္သေဘၤာမ်ားသည္ အေလးခ်ိန္ အရြယ္အစား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကၿပီး အေသးဆံုး ၂၅ ေပါင္မွ အႀကီးဆံုး ေပါင္ ၂၅၀၀၀ ထိ ရွိသည္။ ေရေအာက္တြင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ကမာၻ႔ဆြဲအား ေျမျပင္ေပၚေလာက္ ထည္႔သြင္း စဥ္းစားရန္မလိုေပ၊ အႀကီး အေသး ကို စိတ္ႀကိဳက္ ပံုေဖာ္နုိင္သည္။ မနွစ္က ေနာက္ဆံုး ထုတ္လုပ္ခဲ႔ေသာ ေမာင္းသူမဲ႔ ေရငုပ္သေဘၤာ (Long-Term Mine Reconnaissance System (LMRS)) သည္ အခ်င္း ၂၁ လက္မရွိၿပီး အရွည္ ၃ မီတာ ေက်ာ္ ရွိသည္။

ေမာင္းသူမဲ႔ ေရငုပ္သေဘၤာ UUV
DARPA
Navigation System ၏ ေနာက္ဆံုး ေအာင္ျမင္မႈကို ေမးပါက DARPA အေၾကာင္းကို ေျပာရပါလိမ္႔မည္။ DARPA ဆိုသည္မွာ (Defense Advanced Research Projects Agency) ျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္နုိင္ငံ ကာကြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ အေရးအပါဆံုး ေအဂ်င္စီ အဖြဲ႔မ်ားတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ ေအဂ်င္စီ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အဆင္႔ျမင္႔နည္းပညာမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ႏွင္႔ အေမရိကန္နုိင္ငံ၏ ကာကြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေထာက္အကူျပဳမည္႔ ရွာေဖြမႈမ်ားအတြက္ သုေတသန ျပဳလုပ္ရန္ျဖစ္သည္။ နည္းပညာဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေဒၚလာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္က်ခံၿပီး နည္းပညာျပပြဲမ်ား၊ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို ေအဂ်င္စီ က အလွ်င္းသင္႔သလို က်င္းပေပးခဲ႔သည္။ DARPA တြင္ အေျခခံအက်ဆံုးႏွင္႔ အေရးအပါဆံုး နည္းပညာမွာ Autonomous Ground Vehicles ျဖစ္သည္။

အလိုေလွ်ာက္ ေမာင္းႏွင္ေသာ ယာဥ္ ၏ နည္းပညာေနာက္သို႔ ကမာၻ႔နိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လိုက္ခဲ႔သည္မွာ လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ျဖစ္သည္။ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ အေမရိကန္နုိင္ငံက ၁၉၅၀ ေက်ာ္ကတည္းက သုေတသန ျပဳခဲ႔သည္ဟု ဆိုသည္။ ဂ်ပန္နုိင္ငံသည္ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္သုေတသနလုပ္ခဲ႔သည္။ ဂ်ာမနီနိုင္ငံမွ (Ernst Dickmanns ႏွင္႔ VaMP)၊ အီတလီနုိင္ငံမွ (the ARGO Project) ၊ ဥေရာပ သမဂၢမွ EUREKA Prometheus Project (PROgraMme for a European Traffic of Highest Efficiency and Unprecedented Safety,1987–1995) ၊ စသည္႔ project မ်ားကို စီမံကိန္းခ်၍ သုေတသနမ်ား အသီးသီး လုပ္ေဆာင္ ခဲ႔ၾကသည္။ အျခားနုိင္ငံေပါင္းမ်ားစြာကလည္း အသီးသီး သုေတသန လုပ္ခဲ႔ၾကသည္။
DARPA ေအဂ်င္စီ က ကမကထ ျပဳလုပ္ၿပီး ေမာင္သူမဲ႔ ကား မ်ားအား ၿပိဳင္ပြဲမ်ား ကို ၂၀၀၄ မတ္ခ်္ လ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ လ ၈ ရက္ေန႔တြင္ တစ္ႀကိမ္ႏွင္႔ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ နိုဝင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔ တြင္ တစ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္က်င္းပေပးခဲ႔သည္။ ပထမ ဆုကို ေဒၚလာ ၂ သန္းထိ ခ်ီးျမင္႔ေပးခဲ႔သည္။ ယခင္က ေပါင္ ၁၈၀၀ ရွိေသာ ယာဥ္ကို ယခင္က တစ္နာရီလွ်င္ ၅ မိုင္ ေမာင္ႏွင္နိုင္ခဲ႔ရာမွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ မိုင္ ၆၀ ကို ၆ နာရီႏွင္႔ ေမာင္းႏွင္ျပသနုိင္ခဲ႔သည္။

DARPA မွ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ကားတစ္စီး
DARPA ၏ ပဲ႔ထိန္းစနစ္တြင္ အေရးပါဆံုး နည္းပညာမွာ Micro Inertial Navigation Technology (MINT) ျဖစ္ ၿပီး တည္ေနရာခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္သည္႔ စနစ္ ႏွင္႔ ပဲထိန္း စနစ္မ်ားကို အေျခခံသည္။ အဓိက အႏွစ္သာရမွာ Tracking System (ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္ေသာစနစ္) ျဖစ္သည္။ စစ္ေရးႏွင္႔ အျခား ကာကြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးအဝင္ဆံုး စနစ္ျဖစ္သည္။
ဤနည္းပညာသည္ ေရႊ႕လွ်ားမႈမ်ားကို အနုစိတ္ တိတိက်က် တြက္ခ်က္ၿပီး စီမံခန္႔ခြဲရသည္။ ေျမပံုေပၚတြင္ လႈပ္ရွားေနေသာ ယာဥ္ေနာက္သို႔ ထပ္ၾကပ္မကြာလိုက္သည္႔ နည္းပညာႏွင္႔ ျပင္ပရွိ မူရင္းတည္ေနရာအမွန္ကို တိတိက်က် ေျမပံုေပၚတြင္ ေဖာ္ျပေသာ စနစ္ ႏွစ္ခုကို ေပါင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။ Autonomous Vehicle နည္းပညာအတြက္ အသိဥာဏ္၊ ေမာင္သူကိုယ္စား ဝင္ေရာက္ထိမ္းခ်ဳပ္မည္႔စနစ္၊ တိက်ေသခ်ာေသာ ေစခိုင္းမႈ ႏွင္႔ လံုၿခံဳေခ်ာေမြ႔မႈ႔၊ လိုအပ္ခ်က္အတိုင္း တိတိက်က် ေမာင္းႏွင္နုိင္မႈ စသည္႔ စနစ္ မ်ားကို တိတိက်က် အခ်ိတ္ဆက္မိေအာင္ စီမံရသည္။
DARPA ေအဂ်င္စီမွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ပထမ ရရွိေသာ ကား ကို ေဒၚလာ ၂ သန္း၊ ဒုတိယ ေဒၚလာ ၁ သန္းႏွင္႔ တတိယ ေဒၚလာ ၅ ေသာင္း ခ်ီးျမင္႔ေပးခဲ႔သည္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ တြင္ ဆုရရွိခဲ႔ေသာကား “Boss” ကို အေမရိကန္နိုင္ငံရွိ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျဖစ္ေသာ Carnegie Mellon မွ ပညာရွင္ လူငယ္မ်ားက တီထြင္ထုတ္လုပ္ခဲ႔သည္။ ၎၏ လွ်ပ္စစ္ထုတ္ကိရိယာ (generator) တြင္ Blade ျပား ၁၀ ခု တပ္ဆင္ထား ၿပီး Blade တစ္ခုတြင္ Intel Core 2 Duo, running at
2.16GHz ရွိေသာ processor ၁ ခု စီ တပ္ဆင္ထားသည္။ လံုေလာက္ေသာ အေအးဓာတ္ရရွိေစရန္ ေလေအးေပးစနစ္ (air conditioning system) ပါရွိၿပီး Control လုပ္ရန္အတြက္ Sensors လိုင္းေပါင္း 250,000 ေက်ာ္အသံုးျပဳထားသည္။ ေပါင္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ အေလးခ်ိန္ရွိၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္မႈႏွင္႔လြတ္သြားပါက အလိုလို ရပ္တန္႔သြားေစရန္ တီထြင္ထားသည္။ DARPA က ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ လူလံုးဝ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးရန္မလိုေသာ ေမာင္သူမဲ႔ကားမ်ား တီထြင္နုိင္မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ထားသည္။
2.16GHz ရွိေသာ processor ၁ ခု စီ တပ္ဆင္ထားသည္။ လံုေလာက္ေသာ အေအးဓာတ္ရရွိေစရန္ ေလေအးေပးစနစ္ (air conditioning system) ပါရွိၿပီး Control လုပ္ရန္အတြက္ Sensors လိုင္းေပါင္း 250,000 ေက်ာ္အသံုးျပဳထားသည္။ ေပါင္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ အေလးခ်ိန္ရွိၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္မႈႏွင္႔လြတ္သြားပါက အလိုလို ရပ္တန္႔သြားေစရန္ တီထြင္ထားသည္။ DARPA က ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ လူလံုးဝ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးရန္မလိုေသာ ေမာင္သူမဲ႔ကားမ်ား တီထြင္နုိင္မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ထားသည္။

Boss



Tracking System
Tracking System သည္ ေလထဲတြင္ျဖစ္ေစ၊ ကုန္ေပၚတြင္ျဖစ္ေစ၊ ေရထဲတြင္ ျဖစ္ေစ တည္ေနရာ GPS ၏ အကူအညီကိုယူ၍ တည္ေနရာကို တိတိက်က် ျပသနုိင္ရန္ႏွင္႔ ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္လံထိန္းခ်ဳပ္နုိင္ရန္ ျပဳလုပ္ထားေသာ စနစ္ ျဖစ္သည္။ ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္ျခင္း၊ အကြက္ တစ္ကြက္မွ တစ္ကြက္ (တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာျခင္း) စနစ္တက် ေရြ႕လွ်ားမႈ၊ အလွ်င္တျဖည္းျဖည္း ျမင္႔မားလာမႈ ႏွင္႔ ပဲ႔ထိန္းမႈ ကို လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ Tracking System က အလြန္ အေရးပါလွသည္။ Tracking & Navigation (တည္ေနရာရွာေဖြျခင္း၊ ထပ္ၾကပ္မခြာလိုက္ျခင္း၊ ပဲထိန္းျခင္း႔) အတြက္ ကမာၻ႔ေနရာျပစနစ္ (GPS) ကို အသံုးျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စစ္ျဖစ္လွ်င္ GPS အသံုးျပဳခြင္႔ကို ပိတ္ခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ GPS အစား ေနရာျပစနစ္ တစ္ခု အစားထိုးရန္ စဥ္းစားဖို႔လည္း လိုအပ္ေပသည္။

GPS Receiver မ်ား

Israel G-Nius UGS - Avantguard UGCV, Guardium LS UGV & Guardium UGV
အေမရိကန္ သမၼတ အိုဘားမွား အရူးထခဲ႔သည္ ဆိုေသာ Boston Dynamics Big Dog
Robotic UAV Prototype Animation
DARPA Falcon hypersonic X-plane
AUV Guide-Introduction
The DARPA Geand Challenge 2005
No comments:
Post a Comment
အားေပးစကားေလးထားခဲ့ပါ.....